آموزش پارتیشن بندی در ویندوز XP


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)


پیج رنک سایت loxblog.ir

 

اگر قصد دارید هارد دیسک کامپیوتر خود را با استفاده از ویندوز xp فرمت کنید ، جای درستی را برای خواندن انتخاب کرده اید. اگر در صدد هستید ویندوز کامپیوتر خود را تعویض کنید ، بهتر است هارد دیسک خود را فرمت کنید. این کار باعث رفع برخی مشکلات نرم افزاری دیسک شده ، و همچنین در صورتیکه دیسک شما ویروسی شده باشد ، با فرمت کردن ویروس از بین میرود.


- نحوه ی کار :


آماده سازی

1- در صورتیکه کامپیوتر خود را فرمت کنید ، تمامی اطلاعات موجود در آن از بین می رود.بنابراین حتماً ابتدا از تمامی فایلها و اطلاعاتی که فکر می کنید بعداً به آنها نیاز دارید نسخه ی پشتیبان تهیه کنید. علاوه بر این ، حتماً از داشتن راه اندازهای کلیه ی سخت افزارهایی که به کامپیوتر متصل هستند ، مطمئن شوید.

 

2- به تمام اطلاعاتی که در کامپیوتر دارید و لازمشان دارید فکر کنید. بطور معمول ممکن است اطلاعات درون پوشه های My Documents ، favorites و یا پوشه ی bookmarks مربوط به مرورگر وب را بخواهید. بخاطر داشته باشید که هر کاربری که با این کامپیوتر کار می کند ، ممکن است یکی از این پوشه ها را در مسیر کاری خودش داشته باشد.


نحوه ی فرمت کردن

1- بر روی نماد "My Computer" در میزکار یا منوی استارت کلیک راست کرده و گزینه ی Manage را انتخاب نمایید.

 

2- یک پنجره جدید با عنوان "Computer Management" نمایان می شود. از قسمت سمت چپ این پنجره ، بر روی حافظه مورد نظر کلیک کرده و گزینه ی "Disk Management(local)" را انتخاب کنید.

 

3- با انجام کارهای فوق ، درایوهای هارد دیسک شما بصورت گرافیکی نمایان می شوند. میزان ظرفیت ، فضای اشغال شده و فضای خالی برای هر یک از درایو ها در اینجا دیده می شود.

 

4- تمامی پارتیشن های موجود در دیسک را حذف کنید.برای این کار ، بر روی هرکدام از پارتیشن ها کلیک راست کرده و گزینه ی "Delete Partition" را انتخاب کنید.

 

از آنجایی که شما الان دقیقاً می دانید دارید چه کاری انجام می دهید و قبلاً از تمام اطلاعات نسخه ی پشتیبان تهیه کرده اید ، پس میتوانید به همه ی هشدارها جواب مثبت بدهید.

 

5- الان نمای گرافیکی هارد باید بصورت یک نوار سفید خالی در امده باشد. برای ایجاد پارتیشن جدید ، روی این فضای خالی کلیک راست کرده و گزینه ی "New Partition" را انتخاب نمایید. ویزارد مربوطه نمایان خواهد شد.

 

6- در پنجر های که باز شده ، دگمه ی Next را بزنید. در صفحه ی بعدی ، مطمئن شوید که گزینه ی Primary Partition تیک خورده باشد و سپس دگمه ی Next را فشار دهید. در صفحهی بعد با یک لیست باز شونده مواجه می شوید که در اینجا باید نام درایو یا پارتیشن جدید را انتخاب کنید. بطور معمول اولین حرفی که قابل استفاده باشد ، به عنوان نام درایو جدید در بالای لیست انتخاب شده است. دگمه ی Next را بزنید.

 

7- در آخر ، شما باید نوع فرمت بندی پارتیشن را انتخاب نمایید. انتخاب های موجود ، NTFS و FAT32 هستند. یکی از این گزینه ها را انتخاب کنید. نوع NTFS دارای امنیت اطلاعاتی بیشتری می باشد ، به شما پیشنهاد می کنیم NTFS را انتخاب نمایید. همچنین در این صفحه می توان یک برچسب (Label) برای درایو مورد نظر انتخاب کرد.

 

پس از انجام این کارها دگمه ی Next را فشار دهید. معمولا چند دقیقه زمان میبرد تا ویندوز ، هارد دیسک شما را فرمت کند. برنامه ی Computer Management را تا پایان یافتن این عملیات نبندید.




:: موضوعات مرتبط: فتوشاپ , کامپوتر , آموزش نرم افزار , ,
:: برچسب‌ها: آموزش پارتیشن بندی در ویندوز XP ,
:: بازدید از این مطلب : 4631
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
ن : scorpion
ت : پنج شنبه 3 اسفند 1391
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');